Vision/strategi – politik

Principielt er visionen og strategien en arbejdsbeskrivelse af formålet i vedtægterne

  1. Afgørelser vedrørende den samfundsbegrundede færgebetjening skal henlægges til Bornholm på demokratiske vilkår
  2. Nedlæggelse af Trafikkontaktrådet eller lægge det under kommunalbestyrelsen
  3. Staten skal eje tonnagen i den samfundsbegrundede transport, så vi får mulighed for at få de rigtige skibe
  4. Strømline den samfundsbegrundede færgebetjening for så vidt angår tonnage som rutenet
  5. Færgerne skal sejle, når passagererne ønsker det/har behov for det …
  6. Driftsikkerhed
  7. Spørg 3 andre rederier »hvordan«
  8. Kastrup-muligheden – ønske om enstrenget sejlads/transport
  9. Holde politikerne fast på deres beslutninger (og hvad de har lovet)
  10. Kræve at afgørelser hviler på et gennemanalyseret, belyst og oplyst grundlag
  11. Miljø skal have højere prioritet end transporttid inden for rimelighedens grænse
  12. Statstilskuddet skal deles op i gods og passagerer (der ydes næppe tilskud til den rene passagertransport)
  13. Ruter, der besejles uden for statstilskuddet skal regnskabsmæssigt føres for sig
  14. Transitreglerne – transportkorridor
  15. Bornholmsk »Ombudsmand« for al samfundsbegrundet transport (Færgen skal oprette funktionen fra 18/12 2012)
  16. Krisehjælp ved uheld/hændelser
  17. Optimering af Ystad-banen (større kapacitet) – og Hovedbanen i København
  18. Fly – sikres og kobles sammen med øvrig transport (samlet transportløsning)
  19. Fly – om muligt sikres medindflydelse via brugerråd
  20. BAT skal indarbejdes i en samlet transportløsning
  21. BAT – større opnåelse af faste tider og tværgående rutenet
  22. BAT – undersøgelse af andre muligheder end bustransport
  23. BAT – skal drives miljørigtigt
  24. BAT – billetprisen skal nedsættes betydeligt eller helst gøres gratis
  25. Medlemstallet for enkeltmedlemmer skal være repræsentativt, dvs. (eksklusive Pendlergruppens medlemmer) udgøre mindst 2% af indbyggertallet (over 18 år) på Bornholm (dog mindst 1.000).

Således vedtaget af bestyrelsen forud for generalforsamlingen 26. marts 2012

FacebookGoogle+TwitterLinkedInShare

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *


+ 1 = to

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>